Bedre Kommunikation

Et unikt tilbud i samarbejde med organisationskonsulent, supervisor og terapeut Ellen Hansen. Med et forløb hos Bedre Kommunikation får du eller virksomheden to eksperter til rådighed.

Kontakt os om forløbet

Om forløbet med Bedre Kommunikation

Udfordringer i stemmen bunder ofte i noget personligt, eller i noget der viser sig i specifikke situationer. Samarbejdet med Ellen fokuserer på flere aspekter af vanskelige kommunikationssituationer og tilbyder skræddersyede forløb – både til enkeltpersoner og til virksomheder.

Nærvær, autenticitet og overbevisningsevner ligger ikke kun i ord og stemme. Det ligger også i de tanker, der går forud for ord, i handlemåder og i relationer, vi indgår i.

Stemmebrug og kropssprog spiller en afgørende rolle i  de daglige kommunikationen, som vi indgår i på arbejdspladsen. Det er også her mange forskellige holdninger, personligheder og kommunikationsformer kan støde sammen og skabe uenigheder.

Læs mere

Styrke gennem samarbejde

Med forskellige baggrunde og ekspertiseområder kan samarbejdet med Ellen tilbyde en bred vifte af tilgange og metoder til at tackle vanskelig kommunikation. Ellen som organisationskonsulent, supervisor, voksenunderviser og terapeut bringer en bred forståelse af menneskers udfordringer og arbejdslivets kompleksiteter. Hanne som retoriker og stemmetræner fokuserer på ordvalg, stemmebrug og den mundtlige formidling.

Vores kombinerede viden og færdigheder giver deltagerne en unik mulighed for at arbejde med de kognitive og følelsesmæssige aspekter af kommunikation.

Ellen beskæftiger sig med at skabe et lærende miljø, der giver mulighed for at se på de svære situationer i et systemisk perspektiv. Dette betyder, at deltagerne får en dybere forståelse af de relationelle og interaktionelle dynamikker, der påvirker deres kommunikation.

Ved at kunne se situationerne både udefra og indefra, får deltagerne mulighed for at identificere mønstre og eksperimentere med nye tilgange til at håndtere vanskelige kommunikationssituationer.

Elementer, vi har fokus på:

  • Komplekse, vanskelige eller udfordrende arbejdssituationer
  • Udtryk i stemme og krop, som kan forstyrre eller bidrage til kommunikationen
  • Forståelse af sig selv og andre i udfordrende dynamikker
  • Det sproglige udtryk og dets virkning i situationen
  • Problemer i kommunikationen, som andre oplever, men som er en blind plet for en selv

I fællesskab tilbyder vi:

  • Dybere forståelse af vanskelige arbejdssituationer og egen kommunikationsform
  • Helhedsorienterede strategier til håndtering af udfordrende kommunikation
  • Kombination af træning og øvelser for mere hensigtsmæssige tilgange
  • Mulighed for at simulere, afprøve og træne dynamikker og situationer

“Efter en session med Hanne og Ellen, er jeg taknemmelig for den kickstart, de har givet mig til at arbejde med de udfordringer jeg oplever i kommunikationssituationer. De formåede at skabe et trygt rum, hvor der var plads til sårbarhed og dermed de bedste forudsætninger for læring og udvikling. Med udgangspunkt i mine personlige udfordringer udformede de øvelser og indhold, så de blev tilpasset til mig. Udfordringer med stemmen og kommunikation bliver ikke løst med et fingerknips, men sessionen hos Hanne og Ellen har givet mig et stærkt fundament og en retning for min videre udvikling.

– Rolf, underviser på EUC

Samarbejdet med Ellen Hansen

Ellen og jeg opdagede hurtigt, hvor meget vi kunne lære af hinanden, da vi begyndte at vejlede klienter med taleangst sammen. Vi fandt en fælles styrke i at kombinere deres forskellige tilgange; Ellen, med sin baggrund i organisationspsykologi, supervision og terapi, og Hanne, med sin dybe erfaring inden for retorik og stemmetræning.

Denne samarbejdsdynamik giver os indsigter og metoder, der gør os i stand til at tackle komplekse kommunikative udfordringer, især i professionelle sammenhænge.

Ellen anvender en bred vifte af metoder, der ikke kun retter sig mod intellektet, men også mod følelser og kropslige reaktioner. Vores fælles mål er at skabe et støttende og udfordrende læringsmiljø, hvor klienterne kan udvikle deres kommunikationsevner og håndtere vanskelige situationer bedre.

Læs mere